Dah ready ke?

Salam semua.


Of course he is! Finally, the doc said okey, no problem, teruskan.

Ah, tunggulah mummy dan daddy cuti, baru boleh teruskan.


Disember: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15.

Tarikh-tarikh di atas written neatly on the whiteboard.

Setiap hari dia akan mengingatkan saya " Nek lang, dah tick?"

Tick apa ah?

Tick date hari semalamnya....

He's curious. Dia memang teruja, excited menunggu tarikh 15 Disember 2009. His two cousins, Naquib dam Aqlan, sudah. His close friend, Nabil, pula, akan datang.... on the 14th. Turn dia 15th Disember,Tuesday, Mummy dan Daddy akan bercuti. Semua orang akan beri tumpuan pada dia . Al maklum sajelah. His BIG day!!!!!


Yeah, soon he will a big boy. "Nanti kena panggil Iddin, Abang!"

And Nek Lang.....sure will miss the small boy with his own ways to 'settle' things, still budak-budak yang belum dapat berfikir dengan betul, happy-happy je, yang buat nek lang naik darah, yang buat nek lang ketawa, yang manja-manja dengan nek lang (makan nek lang suapkan, buatkan milo ais, sirap dan lain-lain yang tidak boleh disebut!).

Tapi tak kan selama-lamanya dia 'baby in the family'

PS: Iklan 'potong' banyak telah dipotong....


Terkini: Ahad lalu ke rumah orang kenduri. Kenduri akikah dan doa selamat. Sesampai, tengok lengang, sunyi aje!!!Ooooops salah tarikh. Sabtu (semalam) rupanya. Lain kali check dulu kad jemputan. Hari ini, Ahad. Sebentar lagi nak ke Kpg Baru, KL. Adik sepupu buat majlis kahwin anak lelakinya. Dah double checked! Memang pasti!

2 comments:

  1. kalau budak lelaki lang, lambat dewasa nya..alang akan melayan dia macam budak budak walau pun usia dah 20 tahun, percaya lah....

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah.Komen anda dihargai.