Raya datang lagi


Biskut cornflakes

Kek Permaisuri



Cupcakes

Selamat menyambut Hari Raya Aidiladha 2 all!
Tahulah siapa buat biskut dan kek di atas kan?
So, how was your hari raya kurban tahun ini? Kami di BC sambut sederhana sahaja. Biasalah mesti ada preparation like masak-masak. Hidangan special di BC pada hari yang mulia ini ialah set nasi tomato (with dalca, ayam masak merah) dimasak oleh siapa lagi kalau bukan Mshart. Then ada set soto Muar (with pergedel, bawang goreng) yours truly masak. Dan sudah tentu ada kek seperti imej di atas. My sis buatlah. My SIL datang bawa pula set lontong (dengan kuah kacang). Yang makannya kita sama kita aje. Pagi, solat sunat raya di Mesjid Selat.Sepanjang hari tak buat apa-apa pun, nak melayan TV, dah di control oleh Ch Ceria. Nak melayan blog pun, malas. Hujan lebat pula tu sebelah petang. Asyik buka tudung saji ajelah, jamah sikit-sikit apa yang ada. Tunggu malam. Nak tunggu episod akhir NK (wow popularlah kisah NK ini).Banyak kisah dan pengajaran, banyak 'touching incident' 'family drama 'ini Pelakun-pelakun pula menjiwai peranan masing-masing. Last night adalah episode terakhir NK. Tapi rerun NK 'atas permintaan ramai', 'tanpa iklan', is a must see program. Tak boleh miss. Itulah hari raya haji kami tahun ini. Sudah ni pula, setiap hujung minggu ada jemputan atau panggilan majlis kahwin.....dan dalam diam.....2009 akan berakhir!!! Cepatnya masa berlalu, kan?
Jumpa lagi!

6 comments:

  1. Salam Hajah,

    Salam Aidil Adha.

    Kat Kuantan cuaca OK jer...tapi tak kemana pun saya, dok umah jer - macam hajah jugak ... buka saji, tutup saji!

    ReplyDelete
  2. kalau alang nak tau kat Klang ni panas berdengtang masa hari wukuf dan pada hari raya....sangat2 mencabar tahap kepanasan dan kehangatan nya....saya buat rendang kerang dan nasi impit..pastu nampak macam kurang je makanan so saya pun buat beriani ayam dan salad saja..Hajat nak buat beriani udang tapi harge udang kertas kemain lah mahal...budget dah lah ciput so buat lah seada saja....

    ReplyDelete
  3. nak tambah sikit laa,,,,
    Ms hart tu dah pencen tulis blog ke? kalau dia dah pencen, srh la her other half sambung plk!

    salam pening2 lalat dari klang(banyak sangat makan daging)

    ReplyDelete
  4. oh ya...

    alang download la Yahoo mesenger...boleh kita online hari hari....

    ReplyDelete
  5. Salam hajah zainab,
    Sambil tu, saya seronok ikut program Khabar Haji dan program-program Ch 106. Cuaca pun tak menentu di sini.

    ReplyDelete
  6. Dear Ezzah,
    Bessssssstnya hidangan raya Ezza. Tapi control ye bila makan daging tu. Mshart ada update blognya, singgahlah! Cadangan nak chat hari-hari tu akan dipertimbangkan.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah.Komen anda dihargai.