Tutorial: Watermark gambar

Salam sejahtera semua.
Hee, hee, hee...ketawa saya...
Tertanya-tanya macam mana nak buat your pictures, yours.
Berkali-kali saya ikut tutorial macam mana nak watermark gambar. Tak pandai-pandai....
Hampir putus asa.Tak boleh give up. Must try!
Hmmmmm...
Ha...baru kejap tadi, belajar. Siapa tutor saya, tau?



Perkenalkan, Amal!
'Mal, do you know how to watermark pictures?' 

'Nek Lang open PS, Then open  picture. Nek Lang choose picture...blah...blah...blah....Step by step tutor tunjuk ajar dengan penuh kesabaran.
Selepas lesson 1, cuba buat sendiri, tanya lagi. Maklumlah, Nek Lang ni lambat sikit nak catch up benda-benda IT ni.
Tutor pandu lagi... ha, ha...
Ini lah hasilnya...



Little Nur Aisyah Mohd Azlan, dalam alam Alpha


My pictures dah ada watermark. Lepas 5 tahun blogging, at last!
Thank you my princess, Amal. Clever girl, Amal.
Mana tak pandainya. celik mata aje, explore PS.
Nek Ngah nak belajar, tak?

Lepas ni kena practise, takut terlupa.
Bye...

Missy Minnie Aisyah, dah 1 bulan umur saya
 saya nak pandai juga, macam Kak Amal


6 comments:

  1. Pandaiiii my princess, Amal. Nek Ngah got to learn too!

    ReplyDelete
  2. Moga cikgu baik2 saja.
    Anak2 saya pun ajar mcm2, hehe kdg ingat kdg lupa...tapi bila selalu tanya malu juga...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya baik2 saja , ju. Mereka memang cekap IT. Zaman belia kita dulu typewriter je.

      Delete
  3. yeay! thanks. terubat rindu. second pic tu comel sangat!
    esok baru gerak pergi tanjung malim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang mesti ada jiwa, ada juniour buat ceria jiwa. Sampaikan salam pada mereka di tjg malim.

      Delete

Terima kasih kerana sudi singgah.Komen anda dihargai.