Morn walk di Air Keroh

Salam sejahtera semua.
Dah lama juga kami tak morn walk. Dah lama juga tak pergi ke Hutan Rekreasi di Air Keroh. Jom , apa kata kita ke sana untuk morn walk pagi Ahad. JOM......

 Bersedia, awas. apa?
Buggy? Basikal?
Tak!!
Monyetlah! Inikan kawasan dia!
 Tak jumpa monyet, jumpa.... 
 Dalam hutan ini ada 'kampung buku'
Oleh itu ada disediakan satu laman ditempatkan replika watak-watak
daripada buku cerita kanak-kanak.
Ingat kisah sang kancil  menipu sang buaya
'jantan betina, aku ketuk'
'Nek Lang, ambik gambar Iddin'
Terjatuh Nek Lang, tanah licin...
 Si bujang ni happy dapat naik  'dolphin' sumpahan.
Ke mano tu jang oi?

Bagi penggemar orkid,
ada juga jualan pokok orkid, RM15.00 sepasu.
Tak beli sebab tak sabar tunggu dia berbunga kembali!!!
 Salah satu hentian untuk 'exercise' . Tengok aje. Tak nak cuba?
 Pemandangan yang indah, aman dan sejuk.
Deretan pokok berdaun kipas gergasi
Kalaulah ada basikal, ye Iddin....
 Di sini boleh juga sewa basikal, tapi
'daddy tak kasi'
 Ada pokok-pokok dikenali namanya
 Yang mana satu puncak si 'samak pulut'?
Kanopi pokok-pokok.
 Ada juga 'canopy walk' di hutan ini....gerun nak cuba.

 Riangnya, 'complete' satu pusingan
ada tak satu jam?
Sudah tu, apa lagi???? 
Makan time.....kalori yang kurang, tambah semula.
Hmmmmm.

Best!
Elak pergi lewat, sebab?
Tau-taulah, 'kan ini kawasan hutan!

2 comments:

  1. masa balik dari majlis kawin hari tu,tempat ni wajib singgah..keliling hutan naik buggy....seronok sebab dalam hutan udara nya sejuk....

    ReplyDelete
  2. Bila nak datang lagi? Kita race, buggy siapa laju, nak?

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah.Komen anda dihargai.