Kena pindah?

Salam sejahtera semua,
Adakah anda menghadapi masalah yang sama? Kalau boleh tak mau pindah! Sudah 5 tahun bahagia di 'rumah' lama, sampai 'sempit' ruangan berlegar. Aduh! Tuan punya tapak nak kenakan 'cost' untuk tambah ruang. Terpaksa buat rumah baru nampaknya.  Namun saya nak  kekal di ' rumah' lama. Macam mana ye? Kebetulan  Akak Too  pun menghadapi masalah yang sama. Thanks to you Hajjah Rahmah. Hajjah telah mendapat bantuan daripada beberapa rakannya, salah seorang ialah Azieazah.  Terima kasih Azie n frens. Kalau anda nak tau cara nak kekalkan rumah lama walaupun dah penuh space (nak letak gambar!), baca tutorial HoneyQasey. Thanks Honey, you're really honey.  Beberapa kali saya cuba langkah demi langkah yang di cadangkan hingga berjaya. Alhamdulillah, dapat kekal di rumah lama,  rumah inilah! Sebelum tu, sempat saya bina rumah baru, tapi tak lengkap dengan 'hiasan dalaman'. Selamat mencuba, okey....

4 comments:

  1. Salam Cikgu,

    Azieazah tu saya baru jumpa. Orangnya best sgt, peramah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam ju,
      Saya jumpa di alam siber satu ketika dulu. Ceria orangnya.

      Delete
  2. saya nak cuba....sedih kan bila tuan tanah ni nak kena sewa pulak...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang, ada pula nak kenakan sewa. Mujur ada kawan nak tolong. Cuba sampai jaya.

      Delete

Terima kasih kerana sudi singgah.Komen anda dihargai.