Pamukkale

Setelah makan tengahari
kebab ayam, atau
lamb?
kami terus dibawa ke Pamukkale atau 'cotton castle'. Dari jauh dah kelihatan kawasan gunung dipenuhi macam salji atau putih macam kapas, Cuaca tak menentu, Awan gelap. nak hujan. Betul juga bila kami sampai di 'cotton castle' hujan lebat turun serta angin. Sempat saya beli payung 10 lira. Hampir nak tunda lawatan tetapi kami berdoa terus berdoa. Cuaca kembali terang. Syukur....
Pamukkale, kami datang....



pathway basah
.dari jauh kelihatan  tembok peninggalan zaman Rome

Nampak putih-putih bukan salji atau kapas tetapi pasir halus yang mengandungi kalsimu.Nak tau tentang Pamukkale? Layan U tube atau cari aje kat google.  Sepatutnya makcik-makcik, kak cik-kakcik lihatlah dulu sekitar kawasan, banyak  peninggalan struktur tembuk dan tiang zaman Kerajaan Rome. Tak. kami terus menuju ke kolam-kolam air panas yang kaya dengan kalsium. Lihatlah.....


menonong ke kolam air panas

3 mamas
sukanya dia
Antara pemandangan indah



 
Sudah tentu ada bunga


dengan pili air unik

 Banyak lagi sudut-sudut indah di Pamukkale. Saya rasa tak berapa puaslah. Tak dapat berendam lama dalam kolam-kolam air panas yang special tu kerana kesuntukan masa.  Saya juga sedih. Banyak gambar kakak ambil telah terpadam!
Subhanallah! Allah Maha Kaya!

Selamat tinggal Pamukkale

Gambar-gambar saya ambil dengan henfon cik Noki saya.



No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi singgah.Komen anda dihargai.