BEIJING:7D5N

Saya bersama kakak telah mengikuti rombongan 7D 5N Beijing-Tianjin Muslim Tour pada 17-23 Mei 2013. Majoriti ahli rombongan (30 orang) terdiri daripada pesara pendidik yang selalu juga makan angin ke luar negara. Kami berangkat dari Melaka jam 11.00 pagi, singgah solat Jumaat di Masjid Sepang, sambung perjalanan ke LCCT. Check in jam 4.00 ptg. AA X  terbang jam 7.00 mlm. Terbang malam. Lalu dinner dengan nasi lemak Pak Nasir yang femes tu!!..Sampai Beijing jam 1.05 pagi. Kami disambut pemandu pelancong, Fa Cai, yang boleh tahan BI dia (Oh My English) dan boleh juga bertutur terlalu sikit BM. Kami dibawa ke sebuah hotel untuk kemas diri dan rihat..lama perjalanan, sebelum memulakan agenda hari kedua.
Fa Cai bersama kakak
Tempat untuk meredakan kepenatan
Yang suka melancong. Latar belakang , The Forbidden City....maaf...imej tak jelas..kabus!

Habis hari pertama.
Tunggu hari kedua.....

6 comments:

  1. Lepas korea .. Kak hajah nora ke beijing
    Tumpang dgr kisah kak hajah nora sbb saya blm pernah kesana..

    ReplyDelete
  2. Ibu n Abah, saya pun teruja nak tahu cerita Beijing sbb blm berpeluang ke sana. Tengok gambar jelah dulu, lain kali insya'Allah sampai ke sana. Ya tak! Amiiin.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Browse di google dapatlah cerita beijing. Juga ramai bloggers dah post pengalaman melancong ke beijing. Cuja rajin2lah singgah 'rumah' mereka bila blogwalking.Apa2 pun ada rezki sampai nanti ke sana. Sedia aje $$$$.

      Delete
  3. Ya Hjh Nora, baru tengok blog ke Guilin China dll. Tapi tak sama dgn mengalami sendiri. Insya'Allah jika cukup $$$$, sihat & diizin Allah sampailah hendaknya. Amiiin....

    ReplyDelete
  4. Baru tadi singgah di blog Pen Biru. Seronok baca cerita & puas tengok gambar2 lawatannya ke Beijing pd th 2011. Tentu ada kelainan dan perubahan dlm tempoh 2 th kebelakangan ni kan? Tu yg teruja menunggu cerita Sekilau1 pula.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah.Komen anda dihargai.