Perrggh!


Begitulah rasa bila tiba-tiba
monitor komputer, blackout.
muncul pula



 kemudian
Nampaknya,
penyakit sudah serius.
Sebelum apa-apa berlaku, dinasihatkan hantar CPU  ke 'klinik' .

Perrggh!!
Bila troli di pasaraya T**sc* berbunyi
'ketuk ketek ketuk ketek'
Ganggu betul!
Sepanjang jalan menarik perhatian.
Ada pula troli yang tayar depannya asyik paling ke kiri atau ke kanan aje,
dan kita tolak sambil men'adjust'kan roda ke depan!
Menyusahkan!
Tak ade rancangan nak baikpulih atau servis tayar troli ke, T**sc*?

Perrggh!!
Hairan bin Ajaib!!
mana pergi troli saya
troli yang saya parkir sementara mencari buah-buahan.
troli yang ber 'ketuk ketek' tu?
Tak nampak kah 'dia' ada shopping bag dalam troli itu
untuk ganti bag plastik pada hari Sabtu?
Nun...si mamat bangla laju menolaknya
Agaknya dia ingat troli yang telah ada barang-barang (belum bayar lagi)
tiada tuannya .
Sori, sori katanya sambil saya mengeluarkan semula barang-barang lain
bukan saya punya.

Perrggh!!
Bila sampai di Pasaraya JJ
Pintu besar masih ditutup
Selalu jam 9.00 pagi dah mula operasi.
Baca notis yang tertampal pada muka pintu kaca
"mula 9 januari 2012 pasaraya dibuka jam 10.00 pagi....."
Patutlah pengunjung belum ramai,
Ada yang 'terlepas keretapi' pun kecewa macam saya.
Ingat nak  jadi 'early bird"!!

Tapi, syukur,
Jam 12.00th tadi,
Dapat hadir ke majlis bacaan Yassin dan Tahlil
serta mengaminkan doa selamat
Diikuti dengan makan tengahari.
Alhamdulillah........

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi singgah.Komen anda dihargai.