SILENT READER

Satu pagi, sarapan soto dan teh tarik di sebuah 'food court' di Jalan Gambut, Kuantan.
Seberang jalan, hospital pakar MUIP.
Tak menulis lagi ke? dia bertanya.
Tulis? saya jawab dengan rasa hairan.
(tertanya, bila saya menulis?)
Ya lah, kat blog.
Oh awak baca blog saya, ye?
Saya suka baca....cerita .jalan sana, jalan sini....
Mana tau saya ada blog?
 Saya terjumpa SEKILAU ONE. Saya tengok dan baca,  macam kenal je.
Saya suka baca.
 Tak menulis lagi ke? 
Oh! Masih, bila ada cerita.
Mari saya ambil gambar, nak masuk blog saya...
Dia ada warung minuman, ada juga jual kuih, juga jual surat khabar.
Kalau ke sana , gerai pertama.

SARAH..salah seorang silent reader saya. Tak sangka.
Terima kasih, Sarah....

8 comments:

  1. Wah jumpa silent reader ek..baguslah silaturrahim kita terjalin di mana2.
    CCikgu dipersilakan dtg ke rumah saya. Lama betul tak jumpa, 30 th agaknya.03 89435160.
    Terrima kasih.
    Jumpa lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Ju atas pelawaan ke rumah. InsyaAllah ada kelapangan. Ju pun singgahlah ke rumah. Saya masih ingat lagi Ju di pejabat MPI . Rajin dan sentiasa tersenyum.

      Delete
  2. assalam..wah glamer tu..dah ada secret admirer

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pen Biru,
      Ada kalanya saya juga silent reader blog-blog tertentu.

      Delete
  3. Assallam..

    Kira macam terkenal dah yer dengan blog ni...Seronok nya kalau orang bertanya hal blog kita. Bagi semangat kat kita.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah.Komen anda dihargai.