2 dalam 1

Bila saya nampak perkakas cuci ini saya suka.
2 dalam 1
Papan (sekarang plastik) menyental digabungkan dengan baldi, oooppss, besen
Canggih kan??

Pernah kah anda cuci atau basuh baju dengan cara ini?

8 comments:

  1. Seronok pula lihat benda tu. Mana baldinya, Hjh? Saya nampak macam besen + papan penyental. Kena cari ni, sebab saya suka basuh pakaian tertentu sedikit-sedikit. Air sabun yang menakung dalam besen begitu, kalau tak kotor, boleh diulang guna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf, maksud saya 'besen' bukan 'baldi'. Inilah 'mesen basuh' zaman dahulu.Bersih juga pakaian kita. Anak-anak sekarang perlu tahu!

      Delete
  2. Wah canggih betul besen basuh aunty. Tak pernah tengok yg macam tu. 2 in 1. Kat mana beli tu?

    P.S. I sent u an email just now. But i wasn't sure if i got the right address. Hope u receive it :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi sayangnya si canggih ini bukan aunty punya. Aunty jumpa 'dia' di rumah anak saudara di Langkawi. I was there last week. Nak gi cari kalau ada di melaka.

      Delete
    2. P.S. Nanti saya buka email, But how do you know my add? Teka2 aje ye?

      Delete
    3. Yeah.. main teka2 je. Yapi rasanya dieya teka2 tak dapat lah :-D
      Anyway i was thinking of visiting u today (Tuesday). Kalau aunty free, let me know ya. My email: ronaldieya@gmail.com

      Delete
  3. Assallamualaikum Hajah,
    Sangat nostalgia bila terkenang kayu penyental baju..
    Di mana beli ni..bagus ni untuk membasuh baju..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam nadz.
      Nak sental baju kotor khasnya di bahagian kolar, alat inilah yang dicari. Cuba nadz cari di kedai jual barang plastik.

      Delete

Terima kasih kerana sudi singgah.Komen anda dihargai.