UPSR 2012: dan keputusannya.........

Tahniah, tahniah, tahniah ....keputusan UPSR 2012 telah diketahui. Syabas kepada yang tercapai impian. Bagi yang lain, terimalah keputusan dengan hati terbuka. This is not the end. Banyak lagi ujian dan peperiksaan yang akan anda hadapi.
Sini saya nak kongsi cerita. Saya juga teruja menunggu keputusan dia. Sibuk nak tau keputusan UPSR cucuanda yang bernama Amal binti Sorkapli. Berita di TV mengatakan ibubapa dan calon-calon boleh tahu keputusan melalui sesawang MOE  secara online dan SMS. Bila Mr Sor dah beritau saya No  KP dan  AG Amal, saya ikutlah arahan online dan SMS. Tapi frust you! Pergi  online,  terbit analisa pep percubaan. Bila hantar SMS pula, dia arahkan kita cara nak dapat keputusan. Dan UPSR 2011 pula tu. Hai, ngapalah tak update sistem. Ngapalah buat kita orang konfius! Semoga tidak akan berlaku lagi perkara ini masa-masa akan datang, ye.
So Mr Sor kata, tunggu result sekolah ajelah. Jam 12th, Mr Sor called. Dengar suara gembira seorang bapa,(ada bunyi stress juga)  termakbul doa...Alhamdulillah, She did it! She did it! Capai target!
 Nek Ngah juga turut bercerita!

Apalah Amal dok tulis tu? Reminder to Nek Lang ke?
TAHNIAH AMAL!
 (ini gambar tahun lalu)




6 comments:

  1. As-salam Hjh Nora
    Semoga cucu-cucu kita yang telah berjaya dengan cemerlang akan terus berjaya, pada tahap yang lebih tinggi pula, dengan lebih cemerlang lagi.

    Semoga secara perlahan-lahan, tetapi pasti, kita dapat mengubah sistem pendidikan negara yang kini terlalu berorientasikan peperiksaan kepada sistem yang turut mengutamakan pengalaman pembelajaran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari kita sama-sama ameenkan doa Temuk itu. Semoga apa yang dirancangkan akan berjaya dengan sokongan semua. Terima kasih,Temuk.

      Delete
  2. Alhamdulillah. We r so proud of you Amal. Congrats! :)

    -Mama Lann, Mami As & Nur Aisyah-

    ReplyDelete
  3. salam kenal...


    alhamdullilah semoga terus berjaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih. Salam perkenalan kembali. Syukur kepadaNya.

      Delete

Terima kasih kerana sudi singgah.Komen anda dihargai.