Durian Derian Doyan

Baru sudah breakfast dah ronda-ronda  ke Air Molek, Melaka
cari durian, 'queen of all fruits'
Balik dari KL, menyimpang ke Sepang, Selangor
Sedaapnya hingga menjilat jari
Setiap tahun bila tiba musim durian, nyonya dan hubby dia
mesti buat bisnes niaga durian di korner Jalan Bukit Sekilau, Kuantan,
Bawa balik, makan di rumah ...

Jom kita makan durian sambil menghiburkan hati
mendengar lagu "DURIAN' lagu top pada tahun '50an
nyanyian Zainal Alam.
Many of you belum lahir lagi!

20 comments:

  1. salam kak nora..amboi..sedapnya deroyan..tapi kan.kak nora..saya belum pernah makan deroyan kat tempat orang jual durian..
    mesti nak bawak balik dulu..walau pun..dibagi rasa..saya tak pernah jamah..
    tak tau lah kenapa..buah lain semua o.k..mangga ke..rambutan ke..mata kucing ke..durian je saya tak nak...rasa kat situ..

    ReplyDelete
  2. salam,

    ....dah tak boleh makan banyak deroyan ni...sebab dah naruh kencing manis dan darah tinggi...bio orang lain je makan banyakkkk.

    ReplyDelete
  3. Salam Erna,
    Akak kalau sorang-sorang malu juga nak makan di tempat menjual, nak pula kalau dekat rumah. Nak angkut bawa balik ke rumah, issh, berbaulah satu kereta. Dulu-dulu orang beli durian satu beca tau.

    ReplyDelete
  4. Kesian cg Ahmad Humairi, jamah sikit tak pe, dah puas makan kan?

    ReplyDelete
  5. My paberet! saya sangat sukaaaa...!

    ReplyDelete
  6. salam kak nora....
    sedapnyerrr....hari tu, hubby baru jer beli buah durian....anak2 saye mmg tersgt la sukenye buah berduri ni...kalau beli tak boleh sikit...kalau makan sampai puas la...

    ReplyDelete
  7. kak hajah nora...
    saya pulak dah tak minat nak makan deriyan... kat tiang dua, selalunya yg terkenal dgn duriannya... FIL memang selalu beli dari situ untuk dijamu pada anak cucu...
    tapi kalau ada durian isi merah tu, nak juga rasa seulas... tertanya2 jugak apa rasanya...

    ReplyDelete
  8. dah kurang makan durian ni...hubby memang tak suka langsong sejak kecik lagi ! busuk katanya...jadi kena pengaruh hubby ni...kami tak ade le orang kata begitu teruja nak makan...jarang membeli tapi orang bagi ade le !

    ReplyDelete
  9. salam kak nora...
    adoiii..buat ida geram je..yahu tak ida ni hantu durian....klu ada durian dlm peti ais pg2 itu yg ida hadap dulu..

    kat air molek?ida baru balik melak semalam...tp tk jumpa lak buah durian tepi jln.

    ReplyDelete
  10. Azie,
    Akak dah kurang makan durian, jangan tidak.

    ReplyDelete
  11. Ain,
    Cuba masuk dalam freezer, rasa ais krim derian!

    ReplyDelete
  12. Hajah Rahmah,
    Eloklah tu hajah tak gemar durian. Tak taulah pulak apa nama yang isi merah tu. Ganjil nampaknya!

    ReplyDelete
  13. Cg Sonata,
    Deria bau masing-masingkan. Kalau orang dah beri, cg buat apa dengan durian tu?

    ReplyDelete
  14. Takutlah akak.Ida hantu durian!

    ReplyDelete
  15. Durian merah tu banyak kat hutan Borneo. Dok kat Labuan dulu pernah gak merasa.

    ReplyDelete
  16. Ye ke Cg Aida? Ganjil rupanya tapi rasa nya rasa durian lah ye!!

    ReplyDelete
  17. Alang...

    sedap nya makan durian..PA hantu durian tapi saya suka gak , makan jugak tapi esuk pagi tak boleh bangun tidor laa..kepala sakit dan berat...!!!

    ReplyDelete
  18. Ezza,
    Sedap makan durian tapi kena kawal, tak boleh ber'hantu' macam dulu. Akak kalau banyak makan durian, mula selsema kerana bau nya yang tajam hingga menyucuk hidung.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah.Komen anda dihargai.