16 Sept.2012

16 Sept 2012, Ahad. Kami ke JB, bertandang di  rumah Zai dan Amir.. Zai ialah anak saudara JY. Ada makan besar....majlis perkahwinan anak perempuan mereka, dimeriahkan lagi  dengan jamuan hari raya. Kan hari itu hari terakhir bulan Syawal. Majlis diadakan di perkarangan pejabat mereka, Wajah-wajah ceria di majlis yang meriah.

Emak dan bapak pengantin , mesra bergaya natural

Adik-adik JY, Safiah , Masitah ajak kita makan. Tersenyum Aishah, Che Ah dan Ariff tunggu giliran
Dah makan duduk rihat, tengok-tengok siapa datang
Kenalkan yang bercermin mata gelap tu? Kalaulah SAM datang, lagi gempak!!!

 Pengantin perempuan ialah pelajar ASWARA, jadi adalah special persembahan daripada rakan-rakan
Di bawah khemah
Dua beradik comel dah siap nakiring  kakak pengantin
4 belia remaja, mereka sepupu, anak saudara JY
Ameerah, sekolah. Balqis dan Aishah IPTA
Antara hidangan...laksa johor dan apam senyum comel. Laksa johornya sedap amat!
Air minuman warna warni
Lagi kuih muih
Ayam bakar pun ada
Tapi mana gambar pengantinnya??
Kami balik awal...ada majlis di rumah lain.
Tak tunggu sambutan mempelai
tetapi sebelum itu,
 abang dan adik lama tak jumpa
Sampai jumpa lagi!!!









4 comments:

  1. Meriahnya kuih-muihnya. Juga barisan airnya yang beraneka warna itu. Namun, pastilah lebih menonjol kemeriahan hati para hadirinnya, seperti yang diperlihatkan oleh wajah-wajah yang dipaparkan. Syukur!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi wajah-wajah riang itu mengomel "ambil gambar je, printnya tidak!" Aisayman,ambik untuk blog lah. Thanks Temuk!

      Delete
  2. jarang ada sediakan pelbagai minuman camni... rasa mcm kat pasar malam pulak kan...best...hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul Acik, ada pilihan. Semua jemputan suka.

      Delete

Terima kasih kerana sudi singgah.Komen anda dihargai.