CikCom

CikCom oh CikCom
Mengapa kau buat hal?
Asyik keluar amaran
tak boleh connect ke internet
Signal kat modem pun kejap ada
kejap hilang.
Bila ada signal, adalah connection.
Sedaplah baca catatan, nukilan rakan-rakan maya.
Tiba-tiba...tup-tup...
no connection kat internet,
No signal.
Buat connection lagi....selambat kura-kura.
Puaslah..connect, disconnect, connect, disconnect
Kadang-kadang signal poor, ada kala very good.
Punyalah sabar.
CikCom...dah dua hari tau
Anda buat hal.
Sedap-sedap saya nak update posting
Bila nak publish..sorry..no connection to internet.... !!!
Sebelum ini okey aje...no hal.
So...
Saya inquire lah kat  CikCom
Apa kata dia tau???
Oh broadband untuk kegunaan luar rumah,
'Cuba bawa laptop luar rumah'
Helo cik adik, saya guna desk top dan selama ini no hal punya.
'Bawa computer dekat tingkap' kata dia.
Helo,helo, helo..apa hal ini?
Adakah itu sebabnya? Boleh terima ke?
Saya tanya....
Adakah signal poor kawasan kuantan tika ini?
Tak......semua okey.,.jawab dia.
Then why??
'Lagi dia ulang "you see,,,broadband for outside use..blah...blah...blah...'
Ok thank you, thank you....for your kind advice.

Well.....saya beri peluang lagi
Till then....
Hai, hai. bye,bye lah nampaknya.




4 comments:

  1. cuba tgk wayar tepon yang menyambung kat kotak streamys tu ker atau kat mother board..kadang kadang dia longgar makcik...hehhee

    ReplyDelete
  2. salam Kak Hajjah

    sama la kita , broadband dah jadi berukband hehe

    saya bertahun pakai cik com ni dari memula dia keluar, masa tu beratus dengan modemnya sekali

    semenjak dua menjak ni prestasi cik com ni sangat mendukacitakan , dari biru asyik bertukar ke hijau ,dan jap lagi terus senyap tiada sambungan hehe

    namun setiap bulan RM70 tetap dibayar walaupun hanya menggunakan di hujung minggu sabtu dan ahad saja apabila pulang ke rumah di bandar dan outstation . Yang memalukan tu , rumah tgh bandar HC, tapi liputannya mcm tinggal tengah hutan rimba Amazon hehe

    pengguna semakin ramai , tapi kapasitinya tidak ditambah , begitulah nasibnya kita sebagai pengguna yang pada saya satu pembaziran pula kerana terpaksa membayar berbanding perkhidmatan yang kita terima

    Alhamdulillah, rumah dan opis saya tepi hutan ni ada kemudahan TM Broadband

    mcm kata kak , saya pun dah lama berkira2 nak potong je cik com ni kalau perkhidmatannya ssemakin tidak memuaskan dan cuba beralih pada yang lain

    sorry kak, terpanjang sikit mengomelnya saya kat sini hehe

    ReplyDelete
  3. Ezzah,
    Semua dah fixed! Makcik guna mobile BB CikCom dah lama juga.Tengoklah nanti...

    ReplyDelete
  4. Rezeki,
    Terima kasih kerana tambahan isi hati. Nak post komen ini pun dari tadi. Asyik putus perhubungan aje.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah.Komen anda dihargai.