PERKONGSIAN: KHASIAT KACANG PANJANG

Maklumat dari FB
hihihi....jangan marah
akak boleh ber Fb,  ya adik-adik
pesara tegar
 ^____^

Saya: Abang ada kencing manis?
Abang: Check baru ni, dua doktor tu bertelingkah, Sorang kata ada , sorang lagi kata tak de.
Saya: Tengok cuba baca ni...
Abang: Boleh cuba...jom ke pasar cari kacang panjang.
Saya : Eeee, boleh telan ke?

Saya pula sekarang rajin memang serajinnya makan ot. Dulu 2 sudu sebagai cubaan, sekarang 4 sudu. Cara saya....4 sudu oat + 1 sudu madu + susu rendah lemak secukupnya. Ambil sebagai sarapan sebelum 'berkebun' di laman. Kalau lapar, sebelum tidur, makan lagi. Moga-moga boleh membantu mengurangkan kolestrol.



Itu saje perkongsian kali ini,


4 comments:

  1. Kak hajah nora
    Perkongsian yg bagus ni...
    Terima kaseh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bolehlah cuba. Saya dah buat untuk en suami. Setelah minum, tanya dia rasa nya bagaimana. 'Rasa kacang panjang lah' jawabnya. Nah kau, jawapan yang tepat.

      Delete
  2. Adik saya ada projek tanaman pelbagai sayur termasuklah kacang panjang ni dan jual sendiri di pasar-pasar malam / pasar tani, nanti saya boleh tolong dia promosi khasiat kacang panjang ni...
    sekarang ni kalau cuti, saya pun jadi peniaga pasar malam dan pasar tani..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah.Komen anda dihargai.