DAH TIBA MUSIMNYA


Ada air terjun mini

Hujan tak berhenti di bandar Kuantan sejak malam tadi. Sekarang 3.00 ptg. Masih hujan lebat berserta angin 'howling..ooooooo'... kata makcik gerai kuih 'mujur tak de guruh dan kilat'...
Nak masak apa untuk lunch?  Yang ada dalam fridge sayur campur.  Masaklah sayur-sayur yang ada apa lagi, nasi paprik..

Oh yes! Oleh kerana hujan tak henti dan bertambah lebat,  tahap rajin pun okey.  Buat lah ni..... jangan marah...ini aje yg saya tahu....agar-agar roti, kali ini sama milo. Hemmm dah pakar dahhi hi hi.....

..Rupa macam kuih talam

6 comments:

  1. Wah! saya tak pandai buat nasi paprik!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mudah Ju. Caranya sama masak sayur campur. Yang bezanya lauk paprik ni ada serai, daun limau purut, sos tomato, sos cili, sos tom yam, sos tiram. Ju jalan-jalan di google, jumpa nanti resepi n cara masak nasi paprik. Cubalah!

      Delete
  2. KL pun hujan je sepanjang hari walaupun tak lebat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jun,
      Sini lebat. Pukul 5.30 sekarang, masih hujan. Dah gelap!

      Delete
  3. Terperap di Kuantan le sepjg musim hujan ni ya???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampaknya begitulah, musim sejuk di Kuantan.

      Delete

Terima kasih kerana sudi singgah.Komen anda dihargai.