Aku dan dia

Aku dan dia.

Aku....guru dia.
Dia.....murid ku
Bila??
Posting pertama di STT Melaka
Sekitar tahun 70'an.

"Ini cikgu mak"

Panggilan "Cik gu"...sampai sekarang

Nak ambil gambar dengan cikgu


Inilah antara adik beradik dia.
Yang  berdiri sebelah kiri, adik bongsu dia.
Nama senama saya,  ( ejaan  lain.)
Sebab...'suka nama cikgu comel'
Blogger tau....Ummi Soleha
.
Duduk sebelah kiri..
Mahir  jahit baju kurung Johor
Tapi kini sibuk layan cucu nan satu
Hi. Hi.

Memang sudah ditentukanNya,
Dulu murid
Kini dia 'anak saudara ku'
S-I-L kepada emak si Iddin. . Hart-to- Heart
Kakak kepada Mr Kindheart.

Aku dan dia.
"Cik gu," selamanya.

8 comments:

  1. yang duduk dekat sebelah rumah Tati tu ker

    kalau yang tu, saya pun kenal....hehehe

    ReplyDelete
  2. Yang mana satu duduk sebelah rumah Tati?

    ReplyDelete
  3. yang sebelah alang tu ...

    ReplyDelete
  4. Ezza,
    Tak lah sebelah rumah, mesti lintas jalan menyeberang ke taman lain.Hi, ho. Have a cheerful day Ezza,

    ReplyDelete
  5. jumpa anak murid ye...
    acik pun dpt jumpa anak murid..posting petama..ewahh..bila lak acik jadik cikgu kan.
    Lagi best, anak murid dah jadi nenek dulu dri cikgu...sungguh teharu.

    ReplyDelete
  6. Ye lah, dah tiga orang cucu dia, acik.

    ReplyDelete
  7. Moleknya kisah 'Aku dan Dia'. Dan mesranya ikatan pelaku-pelakunya. Syukur! Tajuk 'Aku dan Dia' tetap satu saja. Namun ceritera-ceriteranya tak mungkin terkira. Melibat kisah sedunia manusia. Salam bahagia.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah.Komen anda dihargai.