KUAKER OT, BOLEH TAHAN KE?

Maaflah gambar tunggang langgang.
Hari ini, saya  mula makan kuaker ot (a.k.a. quaker oat)
Selalu makan biskut ot. kuih hari raya....
Ini bubur ot, boleh ke?
Nak rasa-rasa dulu, boleh tak anak tekak saya ni terima menu terbaru di pagi hari.
Jadi buatlah testing.
Ambil mangkuk bubur yang kecil.
Ambil dua sudu makan oat.
Tambah sedikit air suam.
Tambah sesudu madu
Gaul rata.
Bismillah......suap sesudu.
oooppppssss.....okey, boleh terima.
Habislah semangkuk kecil oat pagi tadi.
Ulang proses sama sebelah petang.

Apapasal tiba-tiba ambik ot, ek?
Hari Isnin baru ni, saya buat ujian saringan kesihatan.
Sudah lama nak buat ujian ini tetapi bertangguh.
Keseluruhan...result baik,  kecuali kolesterol. 
Ada sedikit tinggi...
Tahap kol melebehi sikit sempadan.
Jadi dinasihatkan saya ambil ot. Kalau rajin mengambilnya,
 InsyaAllah boleh membantu mengurangkan paras kol.
Bolehkah saya bertahan ni?

oh nestum belum cuba lagi.

4 comments:

  1. Boleh kak hajah nora
    Jgn ingat sgt asam pedas dan kari ayam...
    Ekekeke
    Saja menggoda...

    ReplyDelete
  2. Makchaq ada jugak try..... tak boleh pi la... seminggu ja bertahan...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah.Komen anda dihargai.