MUDAH RUPANYA!



Anda bermasalah melipat 'fitted bed sheet' tak? Memang saya menghadapi masalah nak lipat sarung tilam yang ada getah di empat penjurunya. Berapa kali saya cuba tak menjadi, lalu saya lipat ikut suka, tak kemas jadinya. Mudah rupanya kalau ikut step-by-step demo di atas.  Sangat membantu. Bandingkan yang dilipat kemas dengan yang ada di sebelahnya. ^00^ !!

8 comments:

  1. Melipat sarung tilam satu hal. Nak membungkus tilam yang tebal dengannya lagi banyak hal! Walau bila dah siap nampak kemas, tapi nak membuatnya, lemas. Seronoknya zaman bujang, tilam tak berlapik pun boleh menyenyakkan!

    ReplyDelete
  2. Tk dgn info yg penuh maklumat & memudahkan kerja mengemas bed sheet tu. Selama ini mmg siksa merapikannya sbb tiada kepakaran yg betul. Memang benar semua kerja dlm dunia ni perlukan tunjuk ajar guru wpun remeh saja nampaknya ya!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesak nafas nak lipat fitted sheet dengan kemas.Sekarang dah ada demo, semoga tidak menyeksakan nanti. Kalau tidak guna flat sheet aje. Mudah!

      Delete
  3. Masyallah tak pernah terfikir dan nak fikir! memang saya tak pandai lipat, selalu tak cantik atau kdg hentam saja.
    Terimakasih byk2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau nak tau 'how to...' yang lain Ju ke You Tube. Nak lipat T shirt dengan cepat dan kemas pun ada. Sama-sama kasih.

      Delete
  4. Laa.. macam tu ke. Saya pun selama ni hentam keromo je haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama lah kita, hajah. Last-last guna flat sheet aje. Sekarang boleh cuba, jadi ke tak.

      Delete

Terima kasih kerana sudi singgah.Komen anda dihargai.