TIANJIN-BEIJING:BULLET TRAIN

Naik KTM pernah tetapi dah berzaman dulu. Naik LRT pun pernah..di KL lah. Naik MRT? Belum ada keperluan lagi.  Dalam lawatan ke Beijing tempoh hari, sukanya hati ini....nampak dalam acara  ada peluang naik bullet train... 
21 Mei Hari ke 5. Kami ke Tianjin. Tianjin bermakna "Heavenly Capital".  Tianjin,139 km dari Beijing. adalah bandaraya keempat besarnya di China. Ia juga sebuah bandar industry dan komersial.  Kami ke Tianjin  dengan  bas mengambil masa 2 jam. Balik ke Beijing dengan bullet train...30 min saja! Saya teruja!
Bila kami sampai Beijing semula, bas kami sudah menunggu. Wah dreber tererlah luuuu!
Layan gambar pengalaman naik keretapi laju ni....




Ini agaknya salah satu tarikan pelancong...Tianjin bullet train!

6 comments:

  1. Bertuahnya dianugerahkan tuhan peluang melawat dan menilai apa yang berada didunia dan kebesaranNYA yang menakjubkan..

    ReplyDelete
  2. Pasti teruja naik bullet train sebab di Malaysia belum ada begitu ya. Ada apa-apa pemandangan menarik sepanjang landasannya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ada dari Melaka ke Kuantan, alangkah hebat, kan, kan, kan... LOL!!! Kelajuannya hebat tak sempat nak rakan pemandangan. Nampak di luar kehijauan dan banguanan-bangunan.

      Delete
  3. Memang bagus kalau ada. Satu daya tarikan kepada pelancong kedua bandar berkenaan. Tapi kena tengok kesesuaian struktur fizikal tanahnya pula agaknya ya.Di masa depan mungkin wujud, kalau tak di Melaka - Kuantan di tempat lain. Entahlah.....

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah.Komen anda dihargai.